“Mnogi kažu još jedan sajam vina, a ja na to odgovaram – ovo je jedan drugačiji sajam”, istaknuo je Ivica Kovačević, predsjednik udruge Vino Dalmacija najavljujući prvi festival koji ta udruga organizira u Splitu 13. i 14. travnja u restoranu Kampus, u sklopu splitskog Sveučilišnog kampusa.
“Po prvi put u Dalmaciji sami vinari organiziraju festival, a naglašavam Dalmaciju jer imamo brojne specifičnosti. Želimo predstaviti sorte o kojima se ne priča puno, želimo obraditi širi aspekt sortimenta i uz pomoć naših gostiju iz inozemstva objediniti nacionalno i internacionalno. Pokušavamo dokazati da možemo biti jedinstveni unatoč rascjepkanosti na regije, zato će nam svake godine gostovati druga hrvatska regija, a ove godine je to Graševina Croatica iz Slavonije i Baranje“, dodao je Kovačević.
Ideja je da se kroz festival povezuju lokalni vinari pa će se događaj svake godine održavati u drugom gradu, seleći se kroz sve četiri dalmatinske županije. Posebnu pažnju organizatori će posvetiti poslovnim posjetiteljima, ugostiteljima i hotelijerima kojima je osiguran besplatan ulaz putem prijave na sljedećoj poveznici http://vinodalmacije.com/prijava-za-ugostitelje/
Okosnicu festivala čine edukativne radionice koje su za posjetitelje besplatne uz prethodnu najavu. Leo Gracin sa Sveučilišta u Splitu je poručio kako je ovo prilika za povezivanja akademske zajednice i gospodarstva pa su se stoga aktivno uključili u održavanje spomenutih radionica. Također je najavljeno je i osnivanje poljoprivrednog studija koji će uključivati i vinarstvo i vinogradarstvo u sklopu programa Sveučilišta.
Tajnik Udruženja vinarstva HGK Igor Barbarić naglasio je kako je važno da ljudi kušaju vina upravo u regiji u kojoj nastaju.
“Smatram da svaka regija mora imati jedan glavni sajam kroz koji će se profilirati struka i zato Komora čvrsto stoji uz organizatore festivala jer je ovakav način prezentacije zapravo provođenje strategije koju smo zacrtali kroz projekt Vina Croatia – vina mosaica”, poručio je Barbarić, dodavši kako smo prošle godine povećali izvoz vina za 27 posto, a uvoz smanjili za sedam posto, dijelom zahvaljujući upravo promotivnim aktivnostima i sajmovima. (M. Petković)