STARTAJ HRVATSKA: Neodoljivi sladoledi s Pelješca proglašeni hit proizvodom 2022.

Foto: Nova TV

Trebalo je hrabrosti i ustrajnosti, od prijave na projekt “Startaj Hrvatska” do trenutka proglašenja hit proizvoda 2022. godine. Ova će godina za osam poduzetnika predstavljati veliku poslovnu i životnu prekretnicu.

Potpisano je osam ugovora koji označavaju novo poglavlje. Dokazali su da se uspjeti može čak i kad je najteže. No samo jedan od njih se posebno istaknuo i dobio je titulu hit proizvoda treće sezone “Startaj Hrvatska”.

Foto: Nova TV

Hit proizvod je onaj kojeg su prepoznali kupci, ali i onaj čiji je poduzetnik pokazao najveći poduzetnički napredak, a istodobno i nedvojbenu poduzetničku samostalnost.

Ove godine to je sladoled “Croccantino” iza kojeg stoje Marija Antunović i Ivan Borac. “Ovaj projekt već nam je donio mnogo prekrasnih stvari, a ovo je ekstra. Definitivno se sve isplatilo. Ono što nam nitko ne može oduzeti je ogromna količina znanja koju smo dobili kroz ovaj projekt. Ova godina završava na najljepši mogući način. Počinju neke nove stvari i novi izazovi”, rekla je Marija Antunović nakon što je saznala da je upravo njezin “Croccantino” proglašen hit proizvodom treće sezone “Startaj Hrvatska”. Osim toga, Marija i Ivan u finalnoj emisiji najavili su i svoje vjenčanje: “Za četiri mjeseca, nakon 13 godina veze, dvoje djece i privatnog posla, puno kredita i bjanko zadužnica, mi ćemo se napokon vjenčati”.

Najvažniji dio projekta “Startaj Hrvatska” bio je dan kada su poduzetnici saznali hoće li potpisati ugovor. “Čini mi se da smo prošle godine bili dosta blagonakloni, a ove godine bit ćemo stroži. Bitno nam je da imamo kontinuitet u prodaji”, rekao je Helmut Fenzl, Predsjednik Uprave SPAR Hrvatska, prije posljednjeg razgovora s osam kandidata.

Pivski mudraci koji su imali najveću tremu, prvi su saznali kakva ih poslovna budućnost čeka. “Najviše se bojim razgovora s g. Fenzlom”, rekao je Miroslav Vuković. Poduzetnički put njega i supruge Martine krenuo je na tavanu. U emisiji smo vidjeli kako se uz puno volje i truda hobi može pretvoriti u uspješan posao. Mladi bračni par pokazao se spreman za savladavanje novih izazova – povećanje kapaciteta kako bi ispunili veliku narudžbu SPAR-a, a njihovo pivo “4 mudraca” osvaja svojom kvalitetom.

“Svima ste u ovom projektu simpatični, vaše zajedništvo je simpatično. Došli ste do intuitivne podjele poslova”, rekao je g. Fenzl, a oni su mu otkrili da je upravo zahvaljujući SPAR-u Martina mogla biti zaposlena u njihovoj pivovari. No, g. Fenzl kazao im je da su očekivali veću prodaju njihovog piva. “Ipak imam jednu dobru vijest za vas. Ako usporedimo prodaju vašeg craft piva s drugima, imate potencijal i zato smo odlučili s vama potpisati ugovor”, otkrio im je g. Fenzl.

“Osjećam kao da lebdim na nekom oblačku i gledam to. Sve mi je nestvarno”, uzbuđena je Martina.

Ivan i Josip Perković su odlični poljoprivrednici na putu da postanu i odlični poduzetnici. Njihove koze i ručno rađeni sirevi po tradicionalnoj recepturi izniman su proizvod. No poseban način izrade, doveo je braću Perković u mnoge probleme prilikom proizvodnje velike količine. Na razgovoru s g. Fenzlom saznali su kako će dalje nastaviti svoj poduzetnički put. “Ova je godina bila jako izazovna po pitanju same proizvodnje. Životinje su doživjele stres na velikim temperaturama”, objasnio je Ivan.

“Dosta ste napredovali u ovom projektu. Pokazali ste poduzetničku fleksibilnost i izdržljivost. No moramo se vratiti najvećem problemu koji smo imali, a to je neisporuka naručenih količina”, rekao je g. Fenzl dodavši da je jedno raditi za lokalno tržište, a drugo kao dobavljač trgovačkog lanca. Na kraju im je priopćio da će potpisati ugovor. “Pala mi je planina s leđa. Presretan sam jer znam koju proizvodnju forsirati i davati 300% sebe i ispoštivati ugovor i stvoriti nova radna mjesta”, rekao je Ivan. “Zbog brata i njegove djece sam presretan, jer ovo je naša budućnost”, rekao je Josip.

Maja Lazić koja stoji iza imena Organica Vita pravi je primjer moderne poduzetnice koja uspijeva na životu održati obiteljski posao ekološke poljoprivrede i prerade hrane usprkos brojnim izazovima koji prate takvu vrstu proizvodnje. U projektu “Startaj Hrvatska” dobila je priliku razviti svoj proizvod i unaprijediti poslovanje. Ubrzo je na razgovoru s g. Fenzlom saznala je li njezin slatki namaz od lješnjaka s industrijskom konopljom opravdao očekivanja. “Imate sjajan proizvod s puno kvaliteta. Ta kvaliteta bi trebala biti baza prodaje”, rekao joj je g. Fenzl, dodavši da je prodaja ipak bila ispod očekivanja zbog čega bi trebala pojačati marketing. “Imali smo priliku vidjeti da ste dali sve od sebe i zato mislimo da zaslužujete nastavak suradnje sa SPAR-om”, priopćio je Maji g. Fenzl.

“Potpisivanje ugovora novi je korak u našem poslovanju. Rad s velikim trgovačkim lancem je nešto što mi mali poduzetnici želimo postići”, rekla je Maja.

Tea Bogdan i Mario Goreta stoje iza proizvoda “Meštar”, krema i losiona poslije brijanja, od kojih svaki donosi dašak Dalmacije. “Meštar” je rijedak primjer kozmetičkog proizvoda u Hrvatskoj namijenjenog prvenstveno muškarcima. Tea i Mario na vrijeme su prepoznali nadolazeći trend i pokazali su se kao odlični partneri u poslovanju. No probijanje leda na tržištu je iznimno teško. “Stvarno ste pogodili sjajan trend u kozmetici – muška, a k tome i prirodna”, rekao im je g. Fenzl. Ipak, spočitao im je što ne daju dodatnu proaktivnost, nego rade samo ono što im se kaže da naprave. “Ovaj ugovor kad ga vidite, neka bude buđenje za vas”, rekao je g. Fenzl i dao im ugovor. “Kad smo dobili ugovor, najponosniji smo i najsretniji”, istaknula je Tea.

Ana i Marko Antolić stoje iza prve certificirane bezglutenske tjestenine proizvedene u Hrvatskoj, pod nazivom “Druid”. Njihova priča o tome kako su počeli razmišljati o zdravoj prehrani je emotivna i tužna. Način na koji su iz teške situacije izvukli nešto pozitivno je izuzetno inspirativno. U projektu “Startaj Hrvatska” njihov je proizvod doživio potpunu transformaciju u vidu ambalaže. “Potpisati ugovor nama znači sve. Užasno sam nervoza, ne znam što očekivati od razgovora s g. Fenzlom”, rekla je Ana. Na razgovoru su saznali da su prodali tek petinu narudžbe, ali dobili su ugovor. “SPAR-ova nova taktika je da potpišemo ugovor, a strategija ostaje ista – povećati prodaju vaše tjestenine, jer imate sjajan proizvod”, rekao im je g. Fenzl. “Dosta smo toga napravili i ponosna sam na nas”, kaže Ana.

Tina Popović je svoju ljubav prema baki i majci predočila u izuzetnu poduzetničku priču. Put njenog “Korijena” bio je vrlo neizvjestan, ali mlada Karlovčanka dala je sve od sebe da se dokaže u poslovnom svijetu. Došlo je vrijeme za njezin razgovor s g. Fenzlom. “Želim s vama podijeliti jednu dobru vijest. Nakon emitiranja emisije u kojoj ste predstavili svoj proizvod, prodaja vašeg “Korijena” je dosta skočila. U svim SPAR-ovim prodavaonicama u Karlovcu prodao se za samo tri dana”, rekao je Tini g. Fenzl dodavši joj da SPAR i dalje želi biti dio njezine priče, te joj je dao ugovor. “Ovo je jedna kruna na cjelokupni rad do sada”, kazala je Tina.

Marija Antunović i njezin partner Ivan Borac, u projektu “Startaj Hrvatska” pokazala je da uz srčanost i predan rad nemoguće ne postoji. Svoj poseban sladoled koji se ekskluzivno mogao kušati u maloj slastičarnici na poluotoku Pelješcu, unatoč brojnim preprekama dovela je do polica SPAR-a diljem zemlje i to u čak sedam ekskluzivnih okusa. Na razgovor s g. Fenzlom je došao i njezin partner Ivan. “Na našem posljednjem razgovoru rekli ste da ćete imati najbolji sladoled u našem asortimanu i to ste obećanje i ispunili”, rekao je g. Fenzl. Pohvalio ih je da su vrlo uzorni poduzetnici te im dao ugovor. “Vjerovala sam u to da smo zaslužili taj ugovor koji mi znači stabilnost”, rekla je Marija.

Martinu Gilju su za proizvodnju zdravih grickalica inspirirala vlastita djeca. SPAR je prepoznao njezine kvalitetne proizvode, no imao je puno zamjerki vezano za proizvodne prakse, koje je ova poduzetnica uz podršku uspješno uklonila te za potrebe velike narudžbe proširila svoj vrijedni tim. “Imali smo dosta velike narudžbe, ali vi sve još uvijek radite ručno”, rekao je g. Fenzl dodavši da su imali i dodatne narudžbe koje su uspjeli proizvesti. Ipak, Martina napominje da će s obzirom na velike narudžbe dio proizvodnje više neće stići proizvoditi ručno, nego će morati koristiti strojeve. Uskoro je doznala da će SPAR potpisati ugovor s njom. “Osjećam se super, sretna sam!”, rekla je Martina.

Iako ovi poduzetnici sada slave, pred njima je dug put rasta i razvoja, no oni to sve mogu, kao i njihovi prethodnici. Svi oni koji imaju sjajnu ideju i vjeruju u sebe, imaju mogućnost prijaviti se u sljedeću sezonu “Startaj Hrvatska”, jer prijave su već otvorene.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)